"Düzenli Seks Yapan Irmaklar Kabilesi" nden bir alıntı

...

Ben iki'yi seviyorum, sen bir'i; bak, eşitiz. 
Bir imla kılavuzu duruyor sereserpe vücudunda: Bütün kelimelerin doğru, bütün işlemlerin tamam. 
Sağlaması yapılmış bir çarpım gibiyiz sevişmelerden sonra: 
İkimizden biri sıfır olsa, diğeri ise istediği büyüklükte bir sayı; farketmeyecek sonuç = sıfır. 
Bunun endişesiyle sevişiyoruz hep. Ya yataktan sıfır çıkarsa diye.
Canın sıkılıyorsa bana bir masal yaz; kim bilir belki sen de zengin olur, şatolarda yaşarsın cücelerinle. 
Oysa onlar cüce değil, senin boyun uzun. 
Senin boynun uzun, ellerin uzun, öpüşün uzun. 
Geceleri, büyük bir melankoliyle camdan dışarıya, yağan yağmurun altındaki far ışıklarına bakışın, 
o bakışın uzun. 
Üzülme beni bırakıyorsun diye; 
biraz vakit geçirdin kısaca, 
oyalandın işte; 
insanoğlu, oyalandıkça büyür. 
Geçip giden hiçbir şey gaflet sayılmamalı, zaman dahil. 
Zamanın aklî dengesini bozan trajik sevgililer olacağımıza 
aynı hastalığın iki farklı belirtisi gibi yaşarız başkalarının vücudunda. 
Daha çok çiçek açarsın, salacak daha çok kokun var zulanda. 
Şüphesiz, eklenmeye gelmedin ya dünyada birine, birilerine 
- start hakemin de yok parmağının kasıldığı tetikte. Korkmuyorsun da: Ya namludan sıfır çıkarsa diye. 
Ben seni dinliyorum. 
Sen bana olur olmaz, sevdiğin kişinin kamera arkasını anlat. Çekim hatalarını. 
Onu ilk ilhak edişini. 
İşgale koşan istila güçlerinin salyalarını, irileşen gözbebeklerini, 
bir yengecin atak yaptığı sırada, aslında yana ilerlemesinin hayvanda yarattığı depresyonu, 
kumsaldaki diğer deniz yaratıklarının bunu alay konusu yapmasını, 
bu salaklığın nesilden nesile aktarılmasını, 
o yengecin bana benzediğini, benim o yengece benzediğimi, 
benzeşen şeylerin sıfıra karşılık geldiğini, evet, hep bunları anlat. 
Ben seni dinliyorum. 
Konuşur gibi yazarlar ya, konuşur gibi dinliyorum seni. 
Konuşur gibi sustuğuma da bakma; 
kendisiyle oyalanılan bütün nesneler kadar gizli özneye has gizli bir özgüven bu. 
Çember ile daire'nin arasındaki fark kadar, yani bir alan sahipliği meselesi. 
Gurur meselesi. 
Ur meselesi.

...

Küçük İskender