Tolga




- Bir süredir bu ayıla bayıla okuduğum kitabı düşünüyorum.. Ara ara altını çizdiğim paragrafları tekrar okuyorum.. Kayra'nın yolu mu, Kinyas'ın yolu mu diye soruyorum kendime.. Ama bir cevap veremiyorum.. Üzerimdeki ölü toprağını atabilmek hiç inandırıcı gelmiyor, ama daha da batmak da yapabileceğim birşey değil.. İkisi arasında durmuş öylece oturuyorum.. Ne kadar zamandır bu noktada olduğuma baktığımdaysa şaşırıyorum.. Nerdeyse 2 yıl olmuş.. İlk senesi sokakta kalabalıkların içinde geçmiş, bir an bile yalnız kalmamaya çalışmış, ikinci senesi ise tam tersi herkesten kilometrelerce uzakta bir evin bir odasında bir başına geçmiş.. Tüm sorumluluklardan fersah fersah uzakta bir zihinle.. Ara ara insan taklidi yapan biri.. Bu konuda oldukça da başarılı biri.. Ama birkaç gündür Tolga yankılanıp duruyor beynimde.. Kinyas'ın gerçek adı.. Kendime Kayra'dan daha yakın bulduğum karakter.. Ve onun yeniden doğuşu..

 + O sadece bir kitap ama. Bir kurgu. Gerçek hayatta Tolga yok, Kinyas var ve Kayra. Üstelik etkisinde kalınacak bir kitap da değil bu. Her boktan kitap gibi bu da umut vermeye kalkan abuk ve gerçeküstü saçmalıklarla dolu cümlelerle bitmiş. Kitabın başındaki ve akışındaki gerçekleri inkar eden, yok saymaya çalışan. Kinyas'ı ve Kayra'yı insanlığın hasta yüzü olarak göstermeye kalkan. Oysa hasta olan diğer insanlar ve onlara benzemeye çalışan Tolga! Kinyas ve Kayra değil !

  - Evet,  Kinyas ve Kayra insanlığın hasta yüzü dediğin gibi. Kinyas ve Kayra iki depresif insanın insanlığı terketme çabalarının adı. Ama unuttuğun birşey var: Kinyas, Tolga'dan farklı biri değil! Onun insandışı sesi sadece.. Belki de savunma mekanizması.. Çekilen acılardan yada gelecek tehlikelerden zarar görmeme adına yapabileceği tek şeyin insani duygulardan ve özelliklerden sıyrılabilmek olduğunu düşünen hastalıklı bir ses.. Tolga insan olmak için geldi oysa dünyaya. O, zor olanı yaptı. Kayra gibi kolay olanı seçmedi! Kayra sadece bir korkaktı! İnsan olarak dünyaya fırlatılan ruhunu bir bitkiye dönüştürebilmekti tek yapabildiği. Tek yapabildiği teslim olmaktı!

  + Atladığın birşey var.. Kinyas, Tolga olmak istedi ve oldu. Oysa senin içinde herhangi bir isteğin tek bir kırıntısı bile yok. Sadece düşüncelerin var. Ordan oraya uçuşan süslü balonlar gibi. İlk gördüğün an heves ediyorsun. Ama her hissin gibi bu da en fazla 5 dk sürüyor. Elinden uçup atmosfere doğru yer alıyor sonra o balon ve sen arkasından bile bakmıyorsun. Çünkü o an başka bir balon dikkatini çekmiş oluyor.

  -  İhtiyacım olan tek şey hatırlamak. Yıllar evvel uçmasın diye bileğime bağladığım balonu diğer eliyle kesen bendim. Başkası değil. O balon bendim, gerçek ben. Onu yeniden bulabilirim. Çünkü nerede kaybettiğimi bir tek ben biliyorum.