Üstüne bolca konuşulması gereken film : ÇOĞUNLUK

İzlemeden önce film hakkında tek bildiğim ödüller almış olmasıydı. Zaten oyuncular arasında Settar Tanrıögen ile Erkan Can'ı görmem bende izleme isteği uyandırmıştı. Adı üstüne düşünmüştüm, "çoğunluk"?, "Neden çoğunluk, kastedilen ne?" diye ama konusuna bakmak istemedim, çünkü bir filmin konusuna baktığımda, filme dair birşeyler okuduğumda izleme şevkim kaçar, izleyene kadar bu okuduğum konu istikametinde neler olabileceğini kurar, çoğu zaman tahmin ettiğim gibi bir film izlerim ki bundan da nefret ederim. Konuya bakmadan açtım filmi..
Filmin ortalarına geldiğimde kahve yapmak için ara verdim. Su kaynayana kadar düşündüm.. Günümüz Türkiye'sinden bir dram filmiyle karşı karşıya olduğumu farkettim. Konuya ve olaylara dair bir fikir beyan etmeyeceğim çünkü kimsenin merakını baltalamak istemiyorum. Belirtmek istediğim sadece şu: Süslü püslü cümlelerden uzak, çok yalın bir anlatımla, çok güzel işlenmiş bir güncel durum analizimiz var karşımızda. Filmi dikkatli izlemenizi ve bittikten sonra olaylar üzerine düşünmenizi tavsiye ederim. Çünkü üstüne düşündükçe, anlatılmak isteneni daha iyi kavrıyorsunuz ve bu da daha çok beğenmenizi sağlıyor. Üstüne tartışılan çok durum var filmle ilgili, farklı bakış açılarının getirdiği eleştiriler var. Ben baştan sona çok beğendim, eleştirmeye kalkacağınız noktaları bile anlatış biçimleriyle irdeleyince aslında ilk bakışta anladığınız gibi bir mesaj olmadığını anlıyorsunuz. Bence çok başarılı olmuş. Bu film sıkılmadan, kopmadan izlediğim az sayıdaki sanat filmlerinden biri oldu.