Çağrı


ama;


Eski Avluda

Bir çiçek açtığında / Bir eski avluda
Diyor ki; / Çalıda sarı bir çiğdemim ben
Ve senin çok eski cümlen.

Sen otursan, gitmemiş ki! olsan / Ben sana bir eski Endülüs avlusu
İstersen serin bir Portofino getirsem / Ya da Yedigöllerin yedisini birden.

Bir çiçek açtığında / Bir eski avluda
Diyor ki;

Her şey çok eksik ve neredeyse yok gibiyken / Buldum buluşturdum kendime geldim
Tek eksik sensin! İncecik, çilli bir dille
sen de gelsen.

Ben sana kırmızı kiremitli bir çatı / Begonviller ve bir mavi kapı
Ve illa amansız bir avlu getirsem.

Dünya soğur, akşam serinlerken, / Benim sensiz sevinecek bir şeyim yok.
Kılı kırk yardım, altını üstüne getirdim, / Ve işte en geniş cümlem:

İçimi açtım sana.

İçini açmak için.


                                                                       Birhan KESKİN